۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
امضای قرارداد گذر خوراک
قرارداد گذر خوراک روز چهارشنبه 24 آذر ماه 1400 با حضور مهدی نوری هریس رئیس کمیسیون عمران شورا، رضویان رئیس کمیسیون بهداشت شورا، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت،ناصر عطایی ریاست سازمان سرمایه گذاری ، معاونین و مدیران شهرداری و سرمایه گذار پروژه منعقد گردید.

 

قرارداد گذر خوراک روز چهارشنبه 24 آذر ماه 1400 با حضور مهدی نوری هریس رئیس کمیسیون عمران شورا، رضویان رئیس کمیسیون بهداشت شورا، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت،ناصر عطایی ریاست سازمان سرمایه گذاری ، معاونین و مدیران شهرداری و سرمایه گذار پروژه منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت - سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه با تاکید بر اهمیت برند شهر خلاق خوراک برای مرکز استان گیلان، اظهار داشت: اگرچه ممکن است قرارداد راه اندازی گذر خوراک به لحاظ ریالی آنچنان بزرگ و قابل توجه نباشد اما با توجه به اهمیت و نقش این برند در توسعه شهر رشت، تلاش خواهیم نمود در بازه زمانی کوتاه این پروژه به بهره برداری برسد.

شهردار رشت ساماندهی مشاغل پرترافیک را یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری خواند و اذعان داشت: وجود مشاغل پرترافیک و کمبود پارکینگ از دغدغه های مدیریت شهری است و بی شک در خصوص خیابان خوراک نیز با تردد پرحجم خودروها مواجه خواهیم بود. از این رو سرمایه گذار می بایست، علاوه بر جانمایی سازه موقت و لحاظ سایر موارد فنی پروژه، تعریف و جانمایی پارکینگ را هم مدنظر داشته باشد.

وی با قدردانی از همراهی مدیرعامل سازمان آب منطقه ای در راستای تملک زمینهای حاشیه رودخانه جهت اجرای پروژه فوق، تصریح کرد: خوشبختانه تعاملات و همکاری های خوبی با مدیرعامل این سازمان در خصوص آزادسازی املاک رودخانه صورت گرفت.

سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت در حوزه سرمایه گذاری برنامه های جدی دارد، گفت: اگر سرمایه گذار، پروژه گذر خوراک را با کیفیت مناسب به مرحله اجرا برساند، شاهد توسعه خیابان جوان در اطراف پل هم خواهیم بود.

شهردار رشت با اشاره به فعال سازی ظرفیت های سرمایه گذاری در مناطق پنجگانه تصریح کرد: در سه ماه پایانی سال مدیریت شهری باید پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام و پروژه های در مرحله انعقاد را به مرحله نهایی برساند و همچنین هر یک از مدیران مناطق نیز تا پایان سال یک پروژه سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

مهدی نوری هریس رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت ضمن قدردانی از اهتمام مدیریت شهری در فرهنگ سازی برند شهر خلاق خوراک، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی مشاغل پرترافیک در مجموعه مدیریت شهری ضرورت دارد تا در این پروژه نیز به پارکینگ به عنوان یک موضوع مهم پرداخته شود‌.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم اخذ استعلام از شهرداری توسط اصناف تصریح کرد: از سال 1392 اصناف از شهرداری استعلام نمی گیرند و این امر مشکلات عدیده ای در ارائه خدمات به شهروندان بوجود آورده است.

مهدی نوری هریس افزود: با آغاز به کار شورای ششم بحث ساماندهی مشاغل پرترافیک همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اکنون که پروژه راه اندازی گذر خوراک در برنامه کاری قرار دارد و می تواند پروژه ای ترافیک زا هم باشد، شایسته است تا قبل از اجرای این پروژه سرمایه گذار نسبت به جانمایی پارکینگ تمهیدات لازم را بیاندیشد.

رئیس کمیسیون عمران شورا یادآور شد: شایسته است، علاوه بر خیابان عاطفی و جوان که قرار است به نام گذر خوراک نامگذاری شود، خیابان بزرگتری هم برای این پروژه تعرفه گردد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت تکاپو را مهمترین نیاز شهر رشت عنوان کرد و گفت: اتفاقات مبارکی برای بهتر زندگی کردن در شهر رشت در حال وقوع است.

سید حسین رضویان با اشاره به پتانسیل های ناب و ظرفیتهای موجود در شهر رشت در حوزه سرمایه گذاری، یادآور شد: ایجاد گذر خوراک کمک می کند تا شهر رشت به ایده و آرمانهای توسعه ای خود به عنوان اولین و زیباترین شهر خلاق خوراک ایران دست یابد.

علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت غذا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بیان داشت: تعیین مکانی برای معرفی غذاهای گیلان و رشت می تواند به توسعه شهر رشت کمک قابل توجه ای نماید.

علیرضا تاج شهرستانی با اشاره به لزوم سرو غذاهای محلی در رستورانهای سطح شهر رشت گفت: با معرفی و اختصاص خیابانی به عنوان گذر خوراک، فرصت ماندگاری بیشتر گردشگران در رشت فراهم خواهد شد.

گفتنی است که در پایان این جلسه قرارداد گذر خوراک با امضای سید امیر حسین علوی شهردار رشت و سرمایه گذار پروژه منعقد گردید.

تاریخ:
1400/12/10
منبع:
Powered by DorsaPortal